Malvi&Co AW16: un autunno pieno di novità

DO YOU SPEAK ENGLISH? Click HERE for English text!

The Italian brand Malvi&Co. has unveiled its next autumn/winter 2015-16 collection at tradeshows in Florence, London and Paris and I was lucky enough to visit the Malvi stand both at Pitti Bimbo in Florence and at Playtime in Paris.

And I noticed some interesting news

Alongside the more classic and elegant lines, which always distinguish Malvi&Co, like their clothes with smock embroidery and applications, I also found new lines, more easy cuts and very modern styles. I found clothes with which, as a mom, I would wear my little girl from morning to evening: dresses and suits so versatile, from a morning at school, with the addition of some details and a change of shoes, are perfect also for an afternoon of shopping or to attend to the music lesson, and then finish with a drink in the city center.

We do not belong to the jet-set, but we admit that the scenario I have depicted is actually possible: we are constantly running and even our children follow a bit this frenzy. It is not so right, but that’s life today: a puzzle between work commitments, commitments with children, afternoon activities, our own interests and hobbies. Fashion also helps us in this: with some changes and thanks to Malvi, a child will definitely be nice, fresh, clean and very very fashion!

Malvi & Co. has selected a range of dusty colors, in shades of mauve and pink, but also with blue and gray.

I literally loved this dress: both for the model and for the prints in which it is proposed.

Another one of my favorite looks, this sweatshirt with a little over style and a bow. Both simple and chic. I picture combined with a tulle skirt and glitter ballet shoes or with tartan trousers, but also with a denim mini skirt and booties

The baby line, Isi Baby, offers soft fabrics, both male from female, always with modern touches, such as elbow patches of jackets for boys or knit cardigan for the girls.

Il marchio italiano Malvi&Co ha presentato la sua prossima collezione autunno/inverno 2015-16 nelle fiere di settore di Firenze, Londra e Parigi ed io ho avuto la fortuna di visitare lo stand Malvi sia al Pitti Bimbo a Firenze che al Playtime a Parigi.

Ed ho subito notato interessanti novità…

Accanto alle linee più classiche ed eleganti, che contraddistinguono Malvi&Co da sempre, come gli abiti, il punto smock, le applicazioni, le lavorazioni ricamate, ho trovato anche nuove linee, tagli più easy e stili molto moderni. Ho trovato abiti che, come mamma, farei indossare alla mia bimba dalla mattina alla sera: abiti e completi versatili, che da una mattinata a scuola, con l’aggiunta di qualche dettaglio e un cambio di scarpe, passano ad un pomeriggio di shopping o al look per la lezione di musica, per poi finire con un aperitivo in centro.

Non apparteniamo al jet-set, ma ammettiamo che lo scenario che ho raffigurato è realmente possibile: siamo perennemente di corsa ed anche i nostri bambini seguono un po’ questa frenesia. Non è giustissimo, ma è la vita di oggi: un puzzle tra impegni di lavoro, impegni con i bambini, attività pomeridiane, interessi propri. Anche la moda ci aiuta in questo: con qualche accorgimento e grazie a Malvi, una bimba potrà essere sicuramente carina, fresca, pulita e molto molto fashion!

Malvi&Co ha scelto una gamma di colori polverosi, nei toni del malva e rosa, del blu e grigio.

Ho letteralmente adorato questo abito: sia per il modello sia per le stampe in cui viene proposto.

Un altro dei miei look preferiti, questa felpa dalla linea un po’ over con il fiocco. Tanto semplice quanto chic. Me la immagino abbinata ad una gonna in tulle e delle ballerine glitter oppure con dei pantaloni tartan, ma anche con una mini in denim e gli anfibi…

La linea per neonati, Isi Baby, propone tessuti morbidissimi, sia da maschio che da femmina, con tocchi sempre moderni, come le toppe sui gomiti delle giacchine per i maschietti o il cardigan in maglia per le bimbe.

Paola Agostini (sissi_mum)

Founder, director and editor in chief at SissiWorld

Photographer

https://www.sissiworld.net/aboutme/

You May Also Like

Veja x Bonpoint SS23

Pitti Bimbo 97: Pitti Games!

Moda francese per bambine: consigli di stile

In partenza il Treno di Dante con la crociera delle Città d’Arte

6 thoughts on “Malvi&Co AW16: un autunno pieno di novità”

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Exit mobile version